KUND: Pågen 

MARKNAD: Sverige

WEBB: www.pagen.se

Pågen Surdegsbröd

Varumärkesbyggande kampanj överträffade målen

Uppdrag

Pågen Surdegsbröd är en serie bröd med vilka Pågen driver sin kommunikation om noga utvalda råvaror och mjöl från egen kvarn. Det är ett av de 50 varumärken som Thrilled arbetar med på 25 marknader. Uppdraget var att skapa en varumärkesbyggande butikskampanj som driver försäljning av samtliga Pågen Surdegsbröd. 

Idé

För att kunna tala om råvarorna i Pågen Surdegsbröd skapade vi en tävling där konsumenten kunde vinna ett bagarkit med mjöl från Pågens kvarn, kallpressad rapsolja, en baksten, jäskorg och en bakspade. Det gav en naturlig ingång till att i butik uttrycka att Pågens bröd är bakade på naturlighet och kommunicera kring de fina råvaror som används för att baka bröden. 

reultat

Kampanjen togs emot väl av handeln och skapade högt tävlingsdeltagande bland konsumenterna. Försäljningen av hela Pågen Surdegsbröds-sortimentet ökade med 35% under kampanjperioden. 

Tävlingsvinst som relaterar till råvaror och bakning.