
Topeco
It´s all in the details
Uppdrag
Textilföretaget Springhill kom till oss eftersom de behövde skapa relevans för sitt accessoarvarumärke Topeco som främst gör strumpor och underkläder. Topeco behövde bygga en relation med sina konsumenter. Thrilled fick i uppdrag att ta fram en grafisk identitet samt ett kommunikativt koncept för varumärket. I det ingick även nya förpackningar och butiksmaterial.
Idé
Topecos varumärkeslöfte är ”Tidlös modern kvalitet - i varje detalj”. För att leva upp till det skapade vi en logotyp som ska kännas just tidlöst modern. Vi tog även fram ett övergripande kommunikationskoncept för varumärket – It’s all in the details. Dessa ord genomsyrar nu all Topecos kommunikation, från förpackningsdesign till bildmanér och har också blivit varumärkets payoff.

Förpackningssdesign som sticker ut i butikshyllan.

Det är detaljerna som gör helheten.

Topecos nya fotomanér fokuserar på detaljerna, från råvarorna till hur accessoarerna lyfter klädseln.