KUND: Saturnus 

MARKNAD: Sverige

WEBB: www.saturnus.se

Saturnus

Ekologisk saft tar för sig i hyllan

Uppdrag

Det skånska dryckesbolaget Saturnus gav oss i uppdrag att ta fram design på sina nya ekologiska safter. För att säkra listningen ville handeln att designen tydligt skulle särskilja sig från den traditionella safthyllan.

Idé

Saften är 100 % naturlig. Den innehåller inga konserveringsmedel, inga tillsatser och inga konstiga E-nummer. Det tycker vi är bra. Därför tog vi fram en enkel och ren design som signalerar ekologi, naturlighet och äkta vara. Varje smak fick sin unika färg för att ta för sig ordentligt i hyllan. Designen för tankarna till sommar, sol och nyplockade bär.

Resultat

Saften är listad i alla stora kedjor – ICA, Bergendahls, Axfood och Coop. När designen presenterade för ICA var responsen väldigt positiv. Det var precis vad de efterfrågade. 

En utmanare i safthyllan. Saturnus ekologiska saft tar för sig i hyllan med sina somriga färger och tydliga typografi.

Etiketterna visar tydligt att saften är ekologisk och färgerna gör att smakerna är lätta att skilja åt.

Saften är nu rikslistad i alla stora kedjor.