
KUND: Pågen MARKNAD: Sverige WEBB: www.pagen.se
PÅGEN SURDEGSBRÖD
Kärleken till råvarorna
Uppdrag
Vi fick i uppdrag att relansera Pågens Surdegsbröd med ny design och ta fram en stark TTL-kampanj (Through the Line) som ökar kännedomen och driver försäljning i butik. Det strategiska målet med kampanjen var att kommunicera Pågens utvalda råvaror och mjöl från egen kvarn.
Idé
Om du gillar att baka, så vet du att det är råvarorna som gör brödet. Därför blev vår kommunikativa idé Bra råvaror gör hela skillnaden. Designen fick ett enkelt och naturligt uttryck med inspiration från Österlens böljande rapsfält. Vi tog fram film, annonser, nativeartiklar och kampanjsida som hyllade Pågens kärlek till råvarorna. Dessutom tog vi fram utomhusreklam på butiksnära platser med nationell räckvidd samt på tunnelbanan i Stockholm. I butik drev vi prövoköp med en stark Köp & Få där konsumenten fick en miljövänlig tygkasse av 100 % ekologisk bomull.
Resultat
Maten blir godare när man vet var den kommer ifrån. Kampanjen ökade konsumenternas medvetande om Pågens naturliga råvaror och drev försäljning med en stark köputlösande mekanik. Det fanns en tydlig röd tråd i alla kanaler, från ATL till BTL.


