KUND: Pågen

MARKNAD: Sverige

WEBB: www.pagen.se

Pågen La Petite Brioche

Through the line

Uppdrag

Vi fick i uppdrag att ta fram förpackningsdesign och lanseringskampanj för Pågen La Petite Brioche. Kampanjen skulle bygga varumärket och skapa säljdrivande kommunikation i butik.

Idé

Brioche är en god liten bulle med inspiration från Frankrike. Det tog vi med oss in i det kreativa arbetet. Förpackningen fick en randig design med sirligt typsnitt som man kan se på franska caféer. För att hålla den röda tråden och skapa en stark lanseringskampanj arbetade vi med key visuals från förpackningen. Vi tog fram säljdrivande butiksmaterial, inspirationsfilmer i sociala medier och sampling. 

Resultat

Kommunikationen är tydlig och sammanhållande i alla kanaler. Vi har med oss köpet hela vägen, från varumärkesnivå ända ner till butik. Bon appétit!

Designen för tankarna till en fransk bistro med sina linnevävda dukar och sirliga skyltar. I uppdraget låg även att ta fram namn på produkten. Det blev Den lilla bullen. Men vi ville säga det på franska; La Petite Brioche!

Tone of voice som förstärker enkelheten, förhöjer fikastunden och visar möjligheterna med den lilla bullen.

Njut som den är, eller med färska bär och en klick grädde.

En liten film om La Petite Brioche.

Starkt butiksmaterial som bygger på samma grafiska manér som förpackningen.