KUND: Gunnarshögs Gård

MARKNAD: Sverige

WEBB: www.gunnarshog.se

Gunnarshögs Gård

Design av Grillolja & Vinägrett

Uppdrag

Thrilled arbetar långsiktigt med varumärkesstrategin till Gunnarshögs Gård. Våren 2017 fick vi i uppdrag att ta fram förpackningsdesign för Vinägrett och Grillolja som är ett helt nytt segment inom deras sortiment. Produkterna skiljer sig från övrigt sortiment genom att de är en blandning av olika ingredienser. Hur berättar man det för konsumenten på ett unikt och tydligt sätt vad gäller färg och form?

Idé

För att ingredienserna ska blanda sig, så måste man skaka flaskorna. Det är en viktig del av produkten. Därför byggde vi den grafiska formen på det. Designen fick ett lekfullt manér med ett bubbligt uttryck där oljan och kryddorna möts. Den omskakande designen gör att nyheterna får en stark karaktär som tydligt skiljer sig från det övriga sortimentet, samtidigt som strukturen och flaskan skapar igenkänning. Den varma, somriga designen tar för sig bra i hyllan. 

Resultat

Nyheterna säjs i gårdsbutiken på Gunnarshögs Gård. Försäljningen har gått bra och designen har tagits emot väl.

Ny stark karaktär som tydligt skiljer sig från det övriga sortimentet.

Lekfullt manér där oljan och kryddorna möts.

Flaskorna måste skakas för att ingredienserna ska blanda sig. Det byggde vi idén på.

God smaksättare med naturliga råvaror.

Smakfigurer som tydligt visar och hjälper konsumenten till vad man använder oljorna till.

Grillolja smaksatt med äpple och honung. Gott till sommarens grillning.