
Gunnarshögs gård strategi
Strategisk utveckling av varumärket
Uppdrag
Thrilled är en strategisk samarbetspartner till Gunnarshögs Gård och ansvarar för den långsiktiga utvecklingen av varumärket. Det anrika familjeföretaget tillverkar kallpressad rapsolja från Österlen och är ett av våra 50 varumärken som vi arbetar med i 25 länder.
Idé
För att skapa en tydlig bild av varumärket började vi processen med en workshop tillsammans med kunden. Syftet var att skapa en gemensam grund. Var är vi idag? Vart vill vi? Och hur tar vi oss dit? Kunden fick skriva ner rationella och emotionella argument för varumärket. Tillsammans hjälptes vi åt att kategorisera budskapen efter konsumentens behov. Vi tittade även på hur vi kunde skapa fler kommunikationsytor i butik för att få en bättre dialog med konsumenten.
Resultat
Resultatet blev en tydlig strategisk varumärkesgrund. Det här står varumärket för och de här budskapen kan vi bygga kommunikationen på. Så här agerar vi i butik och så här blir vi mer synliga i olika medier. Det har gjort att varumärket har fått en stringens i kommunikationen.

Tillsammans med kunden har vi vässat budskapen och skapat fler kommunikationsytor i butik.