LHV

Branding

Grafisk Design

Lilla Harrie Valskvarn anno 1509

Lilla Harrie Valskvarn är Sveriges äldsta kvarn anno 1509. Vi fick det ärofyllda uppdraget att skapa en ny identitet för den anrika kvarnen.

Lilla Harrie Valskvarn har sitt ursprung i det svenska jordbruket. Det ville vi återspegla i kommunikationen. Den grafiska profilen fick ett rent och naturligt uttryck som skapade en tydlig igenkänning i alla kanaler. Logotypen fick sin stiliserade form från axen som växer ute på fälten. Axen korsar varandra och symboliserar hur de olika sorterna mixas för att få fram den bästa mjölblandningen till kunden. För att skapa en personlig tonalitet arbetade vi med storytelling. Vi formade en värld av berättelser, där ord, bild och känslor förhöjer upplevelsen av varumärket. Vi möter stolta bönder i sädesfälten, lär känna råvarorna och får höra kvarnmästarens hemlighet.

Vårt strategiska varumärkesarbete blev nominerat i Svenska Designpriset 2017.

Bildtext

Ny identitet för Sveriges äldsta kvarn.

LHV

Broschyr där storytelling förhöjer upplevelsen av varumärket.

LHV

Typografi, färgsättning och formspråk har ett rent och naturligt uttryck.

LHV

Vi tog även fram en ny hemsida. Titta in på www.lhv.se.

Se mer